Zapewniamy kompleksową obsługę formalno-prawną, techniczną oraz finansowo-księgową.
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI:
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym Książki Obiektu Budowlanego, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje oraz odbiór tych prac,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych
OBSŁUGA KSIĘGOWA:
- prowadzenie dla nieruchomości rachunkowości wraz z pełną obsługą dokumentacji finansowej
- rozliczanie kosztów zużycia mediów w lokalach
- kontrola i analiza zużytych mediów
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
- przygotowywanie i składanie stosownych deklaracji podatkowych.
OBSŁUGA PRAWNA:
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi w przypadku, gdy Wspólnota zostaje pozwana,
- przygotowanie umów na dostawy mediów i usług,
- opracowywanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, itp.),
- w sprawach szczególnie skomplikowanych współpracujemy z kancelarią prawną.
ADMINISTROWANIE:
- udział w procesie przejęcia nieruchomości od developera lub dotychczasowego zarządcy,
- stworzenie procedur reklamacyjnych i udział w procesie reklamacji,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości,
- kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona,
- dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników przez podmioty zewnętrzne, w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów,
- sporządzenie regulaminów oraz instrukcji obsługi lokalu,
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości,
- prowadzenie biura Administracji (korespondencja z mieszkańcami, odbieranie telefonów, maili),
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy Prawa Budowlanego,
- zgłaszanie usterek części wspólnych developerowi,
- kontrola i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- kontrola i nadzór nad odbiorem prac remontowych i modernizacyjnych,
- wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości,
- bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali,
- przygotowywanie raportów dla Zarządu lub Rady Osiedla,
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali.